BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Pages

Friday, November 22, 2013

...sujud...

Aku mudah menangis
atas hal-hal kecil sahaja pun bisa saja aku menangis 



Tapi semenjak dua menjak ni,
air mata ini dah tak mudah untuk luruh, 

 sejak aku melihat ramai di luar sana yang lebih susah,
lebih menderita hidupnya





Saat aku mendekati mereka 
Mata ini,
batang tubuh ini menyaksi sendiri kehidupan, kesakitan dan penderitaan mereka, 
 senyum mereka tak pernah semeriah
tangisan mereka penuh kelam
wajah mereka sugul malap




# yang tidak diduga begini, sukar untuk kita memahami gejolak mereka, hinggakan sebahagian besar dari kita bersikap kasar, menghukum dan membenci mereka, 



 Astagfirullahalazim...
 tanpa kita sedar, Allah sedang menduga kita, 
 mereka ini sebenarnya amanah untuk kita,
usah sekali-kali kita abaikan mereka,
mereka ini amanah Ilahi~


***


dari situ,
dari kesedaran itu menjadikan aku lebih tabah, lebih kuat semangat,





perlahan-lahan aku cuba menjadi insan yang memahami,
menjadi manusia yang bertimbang rasa





sekarang,
bertapa aku sedar,
nikmat yang diberi Allah padaku tak terhingga besarnya
Allahmdullilah, Maha suci Allah yang mutlak meiliki segala yang dilangit dan dibumi 



Allah,
dengan penuh kerendahan hati
aku sujud padamu


0 wanna say something? :