BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Pages

Wednesday, June 2, 2010

... Wish You Were Here ...


Semalam, saya ke Pantai Bukit Kluang, Jertih.
Semalamlah baru pertama kali saya sampai kesana. Pergi sendirian.



Pada pandangan mata saya. Pantai Bukit Kluang cantik dan tenang. Kelihatan biru air lautnya. Pantai Bukit Kluang tiada banana boat. Mungkin disebabkan itu suasananya lebih tenteram.


Lama juga saya di Bukit Kluang. Makan tengahari di situ, bawa bekal dari rumah. Selesai makan, duduk-duduk saja di atas tikar, baca suratkhabar. Sambil melihat gelagat pengunjung lain mandi-manda, atau ber-BBQ.



Sempat juga saya berangan. Angan-angan itu tajuknya "Wish You Were Here". Saya fikir, seronok juga kalau ke situ dengan seorang dua kawan. Bolehlah buat sesi luahan perasaan.



Bersantai di atas tikar, sambil baca novel di bawah pokok ketapang yang rendang. Penat membaca. Ber-BBQ pula. Ambil gambar, jalan-jalan sambil kutip cengkerang di sepanjang pantai.



Lupakan sebentar telefon canggih yang anda ada, Blackberry, iPhone, whatever. Saya yang pakai telefon antik ini, hm, memang senanglah nak lupakan. Hehe. Seminggu telefon dimatikan pun tak ada siapa kisah.



Lewat petang saya berkemas balik, takut terlambat sampai ke KL. Perjalanan pulang ambil masa lebih kurang 8 jam. Tiba di Kl seawal 4 pagi. Diikutkan memang letih, tetapi cukup puas hati. Dalam hati saya menyimpan angan yang tinggi, Terengganu, aku akan kembali, kali ini munkin ke Perhentian pula, menyaksikan keindahan syurga bawah laut. InsyaAllah. :)


Sekian dari saya.


0 wanna say something? :