BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Pages

Monday, November 23, 2009

...kesal...

Tidak tahu apa yang tidak kena dengan saya hari ini, akibatnya seseorang telah terkena sambaran halilintar kemarahan saya.

Bermula di sebuah restoran, boleh dikatakan saya merupakan regular coustomer di situ, setiap hari saya akan memesan hidangan menu yang sama pada waktu yang sama di meja yang sama juga pada pelayan yang sama. Begitulah aturan harian saya beberapa bulan ini. Semua kelihatan sama.

Namun hari ini, saya mencuba suatu kelainan, datang pada waktu yang lain, di meja yang lain dan memanggil pelayan yang lain. Hasilnya, yang di order lambat sampai dan mentah. Saya meminta ditukar dengan hidangan menu sama yang baru. Begitu lama di sana yang ditunggu tetap juga tidak sampai. Hidangan kawan saya pula tidak lengkap dan tidak seperti yang di order. Betul-betul menguji iman saya.

Kepanasan hati saya memuncak bila saya menoleh pada pelayan tadi, dia boleh saja berpaling dan buat tak tahu. Apa yang perlu saya buat? Menjerit? Memanggil pelayan yang sama sekali lagi atau apa? Pertimbangan saya goyah, dengan suara yang agak sedikit meninggi saya mintak di tukar order baru, itupun setelah setengah jam, order yang baru, tiba. Dalam hati saya menyumpah.

Balik dari kedai tersebut, bersenang-senang di ruang tamu, selepas nafsu lapar terpuaskan, saya mula terfikir, apalah salahnya kalau saya bersabar? Tak salah bertolak ansur? Lagipula sebagai seorang perempuan tidak elok rasanya saya berbuat begitu. Marah bukanlah caranya, dan diam-diam dalam hati sesal mula terasa.



9 wanna say something? :

beautiful_rose said...

hahahha aku rse mst pekeje tuh behenti keje x pon aku rse lepas nieh die x mo ambk order kt ko lg dh =p

keSENGALan teserlah.. said...

hurrmm..
sumtime kite xboleh tahan kemarahan kite kan..?
bile da lme2,,bru terfikir..
thts what we called,,
human not perfect..

Tuan Rumah said...

to rose a.k.a mek jah: haha.. aku pon rase camtu gak, n one thing yg aku sure sgt2, mlm ni aku kat bilek sorng2 kebosanan melwan rase malu aku untuk jengah g kdi tu seperti mlm2 sblmnye.. tiada lagi nasi goreng kampung.. hahahh

Tuan Rumah said...

to zatie: ye die, no body is perfect, tapi bezanya kita hamba allah yg maha sempurna ni dengan ciptaan yang lain sbb kita dikurniakan akal fikiran, tahu membezakan mane baik mane buruk, tapi selalu juga melakukan kejahilan.

Razman said...

mgkin aku pun ptot bsbar..sbb besenya aku blah je klu order lmbt sgt smpai..

Tuan Rumah said...

to razman: dan waktu itu pastinya si tukang masak mengeluh kesal manakala si tukang order menggaru2 kepala yg tidak gatal

Tuan Rumah said...

note untuk diri sendiri : manusia slalu hilang pertimbangan,lagi2 time lapaq, mmg wat kite hilang pedoman
bile kenyang,brula nak pikio,hati org
sian org tu, dah la penat keje
kene marah ngan coustomer..
biadap kan

i'msosupernotcool said...

sesal pernah ke dtg awal2..
pasti kemudian kn?

Seroja Jingga said...

ade masa masanye mood kita swing